BEYOND THE MOUNTAIN (ver ETER... ) / BRAHMAN 自分なりの解釈で和訳してみた

 ETERNAL RECURRENCE

  

[歌詞] BEYOND THE MOUNTAIN (ver ETER... ) / BRAHMAN  

 

An instant, everyone saw the mountain

 ほんの少しの瞬間、誰もが山を見た

 

Instant moment, stop blinking

 ほんの一瞬、瞬きを止める
An instant, everyone saw the river

 ほんの少しの瞬間、 誰もが川を見た
The river that runs between us

 

 川は私たちの間を走る
An instant, everyone saw the sea

 ほんの少しの瞬間、誰もが海を見た
Instant moment, stop blinking

 ほんの一瞬、瞬きを止める
An instant, everyone saw the sky

 ほんの少しの瞬間、誰もが空を見た

The sky that spreads out

 空は広がる

 

Don't know what is waiting for me

 私に何が待ち受けているかわからない
Don't know what he wants from me

 私に彼が何を望んでいるかわからない
Everything just flows

 何もかもが流れている
Just like the way I used to know when I was young

 幼い時の思い出と同じように

 

Eternity, I just can't feel the winds

 永遠、私は風を感じることができない
Eternal moment, quit thinking of it

 永遠の一瞬、考えるのをやめる
Eternity, I just can't feel the sun

 永遠、私は太陽を感じることができない
The sun could never be felt before

 太陽は決して感じることができなかった
Eternity, I just can't feel the air

 永遠、私は空を感じることができない
Eternal moment, quit thinking of it

 永遠の一瞬、考えるのやめる
Eternity, I just can't feel the dream

 永遠、私は夢を感じることができなかった
I wish I could feel it

 私はそれを感じたい

 

Don't know what is waiting for me

 私に何が待ち受けているかわからない
Don't know what he wants from me

 私に彼が何を望んでいるかわからない
Everything just flows

 何もかもが流れている
Just like the way I used to know when I was young

 幼い時の思い出のように

 

An instant, everyone saw the mountain

 ほんの少しの瞬間、誰もが山を見た

Instant moment, stop blinking

 ほんの一瞬、瞬きを止める
An instant, everyone saw the river

 ほんの少しの瞬間、 誰もが川を見た
The river that runs between us

 川は私たちの間を走る
An instant, everyone saw the sea

 ほんの少しの瞬間、誰もが海を見た
Instant moment, stop blinking

 ほんの一瞬、瞬きを止める
An instant, everyone saw the sky

 ほんの少しの瞬間、誰もが空を見た

The sky that spreads out

 空は広がる

 

 

 

 

2月にBRAHMANが新作を出すみたいですね。

僕は最近のより古いアルバムに好きな曲が多いのですが、英語詞の曲が多く何を言ってるかわからなかった(今更)ので自分的な解釈で和訳してみました。

余談ですけど歌詞カード見たら "GROPE OUR WAY" の時の歌詞と違うことに(これも今更ながら)気づき妙にテンション上がりました。

 

気になった人いたらぜひ聞いてみてください。ありがとうございました。

 

 

ETERNAL RECURRENCE

ETERNAL RECURRENCE

 

  

梵唄 -bonbai- (初回限定盤)(CD+DVD)

梵唄 -bonbai- (初回限定盤)(CD+DVD)